Πολλές εργασίες περιλαμβάνουν το χειρισμό μεγάλων ποσοτήτων τροφίμων, όπως η εστίαση ή το εμπόριο τροφίμων. Το προσωπικό που εργάζεται για αυτούς τους τύπους επιχειρήσεων θα πρέπει να μπορεί να εναλλάσσει σωστά το απόθεμα για να συμβάλει στην ενίσχυση της αποδοτικότητας στο χώρο εργασίας και στη διασφάλιση της ασφάλειας των τροφίμων, γι’ αυτό και η χρήση ενός συστήματος αποθήκευσης FIFO είναι τόσο επωφελής.
Το FIFO σημαίνει First-In First-Out. Είναι ένα σύστημα εναλλαγής αποθεμάτων που χρησιμοποιείται για την αποθήκευση τροφίμων. Στο μπροστινό μέρος τοποθετείτε τρόφιμα με τις πιο κοντινές ημερομηνίες προς τη λήξη τους, και στο πίσω μέρος τρόφιμα με τις πιο απομακρυσμένες ημερομηνίες. Χρησιμοποιώντας ένα σύστημα αποθήκευσης τροφίμων FIFO, διασφαλίζετε ότι χρησιμοποιούνται ή πωλούνται πρώτα τα τρόφιμα με τις πλησιέστερες ημερομηνίες προς τη λήξη τους. Το FIFO μεγιστοποιεί τη φρεσκάδα και ελαχιστοποιεί τη σπατάλη.
Η Διαδικασία FIFO
Η χρήση ενός συστήματος αποθήκευσης τροφίμων FIFO είναι απλή και αποτελεσματική και διασφαλίζει ότι το προσωπικό γνωρίζει ακριβώς τι μπαίνει και τι βγαίνει ανά πάσα στιγμή. Εξασφαλίζει ότι χρησιμοποιούνται ή αγοράζονται παλαιότερα προϊόντα πριν από τα νεότερα, γεγονός που συμβάλλει στην ελαχιστοποίηση της δαπανηρής σπατάλης.
Η διαδικασία FIFO ακολουθεί 5 απλά βήματα:
- Εντοπίστε τα προϊόντα με βάση τις ημερομηνίες λήξης.
- Αφαιρέστε τα προϊόντα που έχουν λήξη ή είναι κατεστραμμένα.
- Τοποθετήστε τα προϊόντα με τις συντομότερες ημερομηνίες λήξης στο μπροστινό μέρος.
- Αποθηκεύστε τα νέα προϊόντα πίσω από το μπροστινό απόθεμα, αυτά με τις πιο πρόσφατες ημερομηνίες παραγωγής θα πρέπει να βρίσκονται στο πίσω μέρος.
- Χρησιμοποιήστε/πουλήστε το απόθεμα από το μπροστινό μέρος πρώτα.
Θυμηθείτε να επισημάνετε τα τρόφιμα που δεν έχουν ημερομηνίες , για παράδειγμα εάν μεταγγίζετε τρόφιμα από την αρχική τους συσκευασία σε άλλο δοχείο. Με αυτόν τον τρόπο, οι σεφ θα μπορούν να δουν με μια ματιά τι πρέπει να χρησιμοποιηθεί πρώτα.
Το FIFO είναι μια συνεχής διαδικασία. Όταν έρχεται νέο απόθεμα, χρησιμοποιείτε πάντα τη διαδικασία FIFO για να γεμίζετε τα ράφια ή τα ψυγεία, ώστε τα τρόφιμα να μπορούν να πωληθούν ή να χρησιμοποιηθούν πριν λήξουν.
Λίστα ελέγχου FIFO
Η σωστή εναλλαγή αποθεμάτων διασφαλίζει ότι όλα τα τρόφιμα πωλούνται ή χρησιμοποιούνται πριν από τη λήξη τους και μπορεί ακόμη και να ενισχύσει τη ροή εργασίας της ομάδας σας. Για να λειτουργεί αποτελεσματικά, το FIFO πρέπει να ακολουθείται και να χρησιμοποιείται από όλους στο χώρο εργασίας.
Για να βοηθήσετε τους ανθρώπους να διατηρήσουν το FIFO στο μπροστινό μέρος του μυαλού τους, εμφανίστε μια λίστα ελέγχου κοντά σε περιοχές με υψηλή εναλλαγή αποθεμάτων και όπου το προσωπικό θα το βλέπει καθημερινά – όπως δίπλα σε ντουλάπια τροφίμων και ψυγεία ή ακόμα και στην αίθουσα προσωπικού. Η λίστα ελέγχου πρέπει να καλύπτει τα 5 βήματα του FIFO (όπως αναφέρονται στην παραπάνω ενότητα) και άλλες συμβουλές που πρέπει να θυμάστε κατά την εκτέλεση του FIFO.
Ακόμη και μόνο ένα άτομο που παραμελεί να ακολουθήσει το FIFO θα διαταράξει τη ροή εργασίας όλων και θα επηρεάσει αρνητικά την αντίληψη των πελατών για την επιχείρηση.
Οφέλη από την αποθήκευση τροφίμων FIFO
Θα πρέπει να γνωρίζουμε γιατί μια διαδικασία τόσο απλή όσο το FIFO είναι τόσο σημαντική.
Τα οφέλη του FIFO περιλαμβάνουν:
- Μειωμένη σπατάλη – η επιχείρησή σας θα είναι πιο φιλική προς το περιβάλλον και θα σπαταλήσει λιγότερα χρήματα.
- Ασφαλέστερη αποθήκευση τροφίμων – Το FIFO διασφαλίζει καλύτερα πρότυπα υγιεινής των τροφίμων.
- Βοηθά στη συμμόρφωση με το HACCP – και συνεπώς με τη νομοθεσία για την ασφάλεια των τροφίμων.
- Ικανοποίηση πελατών – το φαγητό είναι ευκολότερο στην πλοήγηση και πάντα καλής ποιότητας.
- Πιο εύκολο να μειωθούν τα προϊόντα κοντά στην ημερομηνία λήξης τους – επομένως περισσότερες πωλήσεις και λιγότερα απόβλητα.
- Αποτελεσματική ροή εργασίας – ιδιαίτερα σε εμπορικές κουζίνες. Οι σεφ μπορούν να εντοπίσουν το φαγητό με ευκολία.
Αυτές οι ιδιότητες είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο χτίζεται και λειτουργεί μια επιτυχημένη επιχείρηση τροφίμων, επομένως φροντίστε να ακολουθείτε πάντα το FIFO για να βοηθήσετε τον εργασιακό σας χώρο να τις επιτύχει.
Σχόλια 0