Ακτίνα: Off
Ακτίνα:
χλμ. Set radius for geolocation
Ψάξε Προμηθευτή

Campari από το 1860 μέχρι σήμερα!

Campari από το 1860 μέχρι σήμερα!

Η Campari είναι μια εταιρεία γνωστή σε όλο τον κόσμο, και όπως πολύ καλά γνωρίζουμε το κορυφαίο προϊόν της είναι το Campari bitter (αλκοολούχο λικέρ). Το προϊόν παράγεται από την έγχυση βοτάνων και φρούτων (συμπεριλαμβανομένου του μυρτόφυλλου νερατζιού και του κασκαρίλα) σε αλκοόλ και νερό. Είναι πικρό ποτό που χαρακτηρίζεται από το σκούρο κόκκινο χρώμα του. Το Campari χρησιμοποιείται συχνά σε κοκτέιλ και συνήθως σερβίρεται με σόδα ή χυμό εσπεριδοειδών (συνήθως ροζ χυμός γκρέιπφρουτ), συχνά γαρνιρισμένο με φέτα πορτοκαλιού ή λάιμ (κυρίως στην Αυστραλία) ή αναμεμειγμένο με προσέκο ως σπριτς.
Παράγεται από τον όμιλο Campari, μια πολυεθνική εταιρεία με έδρα την Ιταλία. Πώς όμως γεννήθηκε το Campari; Ποια είναι η ιστορία του Bitter Campari και της εταιρείας Campari;

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ CAMPARI

Η ιστορία της εταιρείας Campari ξεκίνησε το 1860, όταν ο κ. Gaspare Campari αγόρασε το “Caffè dell’amicizia” στη Novara. Την ίδια χρονιά, μετά από πολυάριθμες μελέτες και προσεκτικούς πειραματισμούς, ο Gaspare Campari δημιουργεί τη συνταγή (που δεν άλλαξε έκτοτε) του κόκκινου ελιξιρίου που πίνουμε ακόμα και σήμερα, του Campari bitter.

Τα χρόνια που ακολουθούν ο Gaspare προσπαθεί να ριζώσει μεταξύ Νοβάρα και Τορίνο, ώσπου καταφέρνει να πάρει άδεια το 1862 και να ανοίξει ένα μπαρ στο Μιλάνο, στο Coperto dei Figini, το κατάστημα ονομάζεται Caffè Campari. Το μπαρ μεταφέρθηκε αργότερα στην Galleria Vittorio Emanuele II στη γωνία με την Piazza Duomo. Στο πίσω μέρος του καταστήματος ο Gaspare Campari παρήγαγε το Bitter Campari, η επιτυχία του ποτού είχε ξεκινήσει.

Το 1882 ο κ. Campari πέθανε και η σύζυγός του Letizia ανέλαβε επικεφαλής της επιχείρησης, μέχρι που πέρασε στα χέρια του γιου του Davide Campari. Το 1915 ο Davide άνοιξε το «Camparino» στην απέναντι πλευρά της πλατείας. Μοντέρνο και avant-garde, το Camparino γίνεται το έμβλημα μιας εκκολαπτόμενης Μιλανέζικης διάθεσης αφιερωμένη έντονα στην τέχνη και το design. Το 1919 πούλησε τόσο το Caffè Campari όσο και το Camparino για να επικεντρωθεί στην παραγωγή του λικέρ Bitter Campari που στο μεταξύ είχε γίνει ευρέως γνωστό.

Το πρώτο εργοστάσιο παραγωγής άνοιξε στο Sesto San Giovanni.

Το σημείο καμπής στη διαφημιστική προώθηση του Campari θα γίνει μεταξύ των δεκαετιών του 20 και του 30, όταν από τη συνάντηση του Davide Campari και του φουτουριστή καλλιτέχνη Fortunato Depero, γεννήθηκε η γόνιμη συνεργασία που θα αλλάξει για πάντα την ίδια την έννοια της διαφημιστικής επικοινωνίας στην Ιταλία. Το Campari έγινε ένα παράδειγμα της ένωσης μεταξύ της φουτουριστικής τέχνης και της διαφημιστικής επικοινωνίας .

Το 1932 ο Davide Campari επενδύει σε μια επέκταση της σειράς και δημιουργεί το πρώτο έτοιμο προς χρήση κοκτέιλ, βασισμένο σε Campari, selz και σόδα, το Campari Soda.

Σε αυτή τη φάση επέκτασης γραμμής και σχεδιασμού συσκευασίας προϊόντων, η συμβολή του φουτουριστικού οράματος είναι θεμελιώδης για την επιτυχία της ιδέας. Η Depero θα σχεδιάσει το αδιαμφισβήτητο τριγωνικό μπουκάλι με στενό λαιμό, εμπνευσμένο από τις τυπικές γραμμές ενός κομψού ανεστραμμένου ποτηριού κοκτέιλ.

Δεν υπήρξε καμία φουτουριστική συνάντηση κατά την οποία δεν κυλούσαν ποτάμια αλκοόλ, και φυσικά συμπεριλαμβανομένου του αγαπημένου Campari. Μια συνήθεια που προκάλεσε αρκετούς καυγάδες και πυροδότησε καλλιτεχνικές, πολιτικές και ενδυματολογικές συζητήσεις. Ο Davide Campari και ο Fortunato Depero δεν είχαν δημιουργήσει απλώς ένα νέο προϊόν, κατάφεραν να δημιουργήσουν μια νέα εμπειρία χρήστη του ίδιου του προϊόντος, μια νέα εμπειρία χρήστη από όλες τις απόψεις. Αυτό το βαθύχρωμο ποτό προκάλεσε συναισθήματα δύναμης και καλούσε για δράση. Τόσο εύκολο και γρήγορο στην κατανάλωση στο σαγηνευτικό μπουκάλι του, που πρόσφερε αμέσως στον καταναλωτή μια αίσθηση συγκίνησης και δύναμης.

Τα επόμενα χρόνια η στενή σύνδεση μεταξύ της πρωτοποριακής τέχνης και της διαφημιστικής επικοινωνίας, αφιερωμένη στην ενίσχυση της ταυτότητας της μάρκας Campari συνεχίζεται. Μετά τον πόλεμο ήταν και πάλι ένας καλλιτέχνης ο Carlo Fisanotti, ο οποίος συνέλαβε τη νέα διαφημιστική καμπάνια σύμφωνα με τη λογική της φουτουριστικής διαφήμισης . Θα ακολουθήσουν συνεργασίες με πολλούς άλλους πρωταγωνιστές της τέχνης, των γραμμάτων, της μόδας και του κινηματογράφου. 

Στη δεκαετία του ’90, μια ισχυρή αν και ριζική οπτική αλλαγή θα δώσει στη μάρκα έναν πιο διεθνή και κοσμοπολίτικο χαρακτήρα. Η νέα προώθηση στα αγγλικά (Red Passion), νέες διαφημίσεις με πρωταγωνιστές ηθοποιούς όπως η Kelly Le Brock (η γυναίκα με τα κόκκινα) και μια σειρά από καμπάνιες και ενέργειες μάρκετινγκ στις οποίες γνωστές προσωπικότητες του κινηματογράφου δανείζουν τα πρόσωπά τους στο brand, σηματοδοτούν την καθιέρωσή του ως ένα από τα πιο αγαπημένα και γνωστά ροφήματα made in Italy στον κόσμο.

Η εταιρεία συνέχισε να αναπτύσσετε τα χρόνια που ακολούθησαν έως ότου εισήλθε στο χρηματιστήριο το 2001. Το 2012 ο όμιλος Campari αγόρασε την Lascelles de Mercado, παραγωγό ρουμιού από την Τζαμάικα, επεκτείνοντας κι άλλο την εταιρεία. Το 2014 ο όμιλος αγόρασε και την εταιρεία Fratelli Averna, με αποτέλεσμα να γίνει ιδιοκτήτης του πολύ διάσημου Amaro Averna. Η πιο πρόσφατη επέκταση του ομίλου χρονολογείται το 2016, έτος κατά το οποίο υπογράφηκε συμφωνία με τη Societé des Produits Marnier Lapostolle, όπου απέκτησε στον έλεγχο του Grand Marnier, ενός άλλου υπέροχου λικέρ που χρησιμοποιείται ευρέως στην παρασκευή κοκτέιλ.

Σήμερα με ετήσιο κύκλο εργασιών 2 δισεκατομμυρίων ευρώ, τα προϊόντα του ομίλου Campari (ο οποίος αυτή τη στιγμή διαθέτει πάνω από 50 μάρκες) διανέμονται σε σχεδόν 200 χώρες, φέρνοντας στον κόσμο αυτή τη γοητεία της εξ ολοκλήρου ιταλικής φαντασίας και τρέλας που η Campari δεν έχει εγκαταλείψει ποτέ.

Σχόλια 0

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με

Top