Ακτίνα: Off
Ακτίνα:
χλμ. Set radius for geolocation
Ψάξε Προμηθευτή

Η σύνδεση του Άι Βασίλη με την Coca-Cola

Η σύνδεση του Άι Βασίλη με την Coca-Cola

Ο Άι Βασίλης (Santa Claus για τους Δυτικούς) υπήρχε πολλά χρόνια πριν η Coca-Cola αρχίσει να τον χρησιμοποιεί για τη χριστουγεννιάτικη διαφημιστική της καμπάνια. Οι ιστορικοί συμφωνούν ότι αυτός ο χαρακτήρας εμπνεύστηκε από τον Άγιο Νικόλαο επίσκοπο των Μύρων που έζησε στη μικρασιατική Λυκία μεταξύ 3ου και 4ου αιώνα επί Μεγάλου Κωνσταντίνου, ο οποίος λέγεται πως άφηνε νομίσματα στα παπούτσια και τις κάλτσες των φτωχών παιδιών (καμία σχέση με τον δικό μας, Ελληνικό Άγιο Βασίλη γνωστός και ως Μέγας Βασίλειος από την Καισαρεία). Ο θρύλος του Άι Βασίλη που φέρνει δώρα στα σπίτια των παιδιών με καλή συμπεριφορά τις μέρες των Χριστουγέννων έγινε τόσο δημοφιλής στη δυτική κουλτούρα που πολλοί εικονογράφοι προσπάθησαν να τον ζωντανέψουν.

Το 1822 ο Αμερικανός ποιητής Clement Clarke Moore έγραψε ένα ποίημα για τις κόρες του, το “A Visit from St. Nicholas”.  Το ποίημα περιέγραφε έναν ηλικιωμένο μικρόσωμο και χαρούμενο Άι Βασίλη ντυμένο στα λευκά και στα κόκκινα, που μπορούσε μαγικά να μπαίνει και να βγαίνει από τα σπίτια μέσα από τις καμινάδες, ταξιδεύοντας σε όλο τον κόσμο με ένα μικροσκοπικό έλκηθρο που κουβαλούσαν οκτώ τάρανδοι. Αν και σύμπτωση, η χρήση κόκκινων και λευκών χρωμάτων για το ντύσιμο του Άι Βασίλη δεν ήταν φόρος τιμής στα χρώματα της Coca-Cola, αλλά ήταν εμπνευσμένα από τα ρούχα του Επισκόπου, από τον πραγματικό Άγιο Νικόλαο.
Μέχρι τη δεκαετία του 1860, ο διάσημος σκιτσογράφος Τόμας Ναστ είχε μετατρέψει τον Άι Βασίλη σε χαρακτήρα πλήρως ανθρώπινου μεγέθους και του είχε δώσει ένα σπίτι στον Βόρειο Πόλο.
Ο Άι Βασίλης στις δεκαετίες του 1910 και του 1920 ήταν γνωστός ως ένας τύπος χαρούμενος και γενειοφόρος που θα τον αναγνωρίζαμε και σήμερα, όμως εξακολουθούσαν να τον τροποποιούν περιστασιακά, όπως το χρώμα της φορεσιάς του ή να του προσθέτουν ή να του αφαιρούν κιλά.

Coca-Cola και Άι Βασίλης

Τώρα πως συνδέεται η Coca-Cola με το Άι Βασίλη; Κατά τους χειμερινούς μήνες, η εταιρεία αντιμετώπισε ένα σημαντικό πρόβλημα: πώς να πείσει τους πελάτες ότι η Coca-Cola δεν είναι απλώς ένα καλοκαιρινό ρόφημα, αλλά πρέπει να την απολαμβάνουν όλο το χρόνο; Ήδη από τη δεκαετία του 1910, στράφηκαν στον Άι Βασίλη για την απάντηση, ελπίζοντας ότι η δημοφιλής φιγούρα θα βοηθούσε στη σύνδεση της Coca-Cola με την περίοδο των γιορτών. Εκείνη την εποχή, η Coca-Cola βασιζόταν στις εικόνες του Άι Βασίλη που επικρατούσαν ως τότε.
Ωστόσο, η πραγματική επανάσταση συνέβη το 1931 όταν η εταιρεία ανέθεσε στον Haddon Sundblom, έναν Ολλανδό εικονογράφο, να φανταστεί και να αποτυπώσει σε χαρτί τον Άι Βασίλη. Ο Sundblom πήρε έμπνευση από το ποίημα “A Visit From St. Nicholas”, του Clement Clark Moore που έγραψε το 1822. Ο Sundblom ξαναζωντάνεψε τον Άι Βασίλη ως έναν παχουλό, χαρούμενο άνδρα με άσπρα μαλλιά και γένια και τον έντυσε στα ερυθρόλευκα (χρώματα που είχαν ήδη συνδεθεί από τον Clement Clark Moore με τον Άι Βασίλη) αλλά που ταίριαζαν και με τα χαρακτηριστικά της Coca-Cola. Ο Sundblom δημιούργησε ακόμη και μια κυρία Claus, βασισμένη στη δική του σύζυγο.
Από το 1931 έως το 1964, η διαφήμιση της Coca-Cola έδειχνε τον Άι Βασίλη να παραδίδει παιχνίδια (και να παίζει μαζί τους!), να σταματάει για να διαβάζει ένα γράμμα καθώς απολαμβάνει μια κόκα κόλα, να επισκέπτεται παιδιά που έμειναν ξύπνια για να τον χαιρετήσουν και να κάνει επιδρομή στα ψυγεία πολλών σπιτιών για μια Coca-Cola.
Η διαφήμιση είχε παγκόσμια επιτυχία, σκεφτείτε για παράδειγμα, πως όταν ο Άι Βασίλης εμφανίστηκε σε μια διαφήμιση χωρίς τη βέρα του, η Coca-Cola έλαβε χιλιάδες γράμματα από καταναλωτές που ρωτούσαν: «Τι απέγινε η κυρία Claus;»
Ο Sundblom δημιούργησε την τελευταία του εκδοχή του Άι Βασίλη το 1964, αλλά για αρκετές δεκαετίες που ακολούθησαν, η διαφήμιση της Coca-Cola παρουσίαζε εικόνες του Άι Βασίλη βασισμένες στα πρωτότυπα έργα του Sundblom.
Είναι αλήθεια ότι η Coca-Cola δεν επινόησε την ιδέα του Άι Βασίλη. Αδιαμφισβήτητο είναι όμως το γεγονός ότι εδραίωσε την εκδοχή του ως την επιτομή των Χριστουγέννων σε σημείο που είναι πανταχού παρών σε χριστουγεννιάτικες κάρτες, βιβλία, ταινίες και τηλεοπτικές εκπομπές κατά τη διάρκεια των Χριστουγέννων.

Το ρίσκο και η επιτυχία

Η ιδέα της σύνδεσης του Άι Βασίλη με την Coca-Cola ήταν ένας μεγάλος κίνδυνος για την εταιρεία, της οποίας το κύριο προϊόν αποτελείται από ένα παγωμένο αναψυκτικό, όχι κάτι που ονειρεύονται οι άνθρωποι τις παγωμένες και χιονισμένες μέρες του χειμώνα.
Ωστόσο, από την αρχή η Coca-Cola εργάστηκε σκληρά για να συνδέσει το αναψυκτικό με ευχάριστες και χαρούμενες συναισθηματικές εμπειρίες. Για περισσότερο από έναν αιώνα, οι καμπάνιες μάρκετινγκ της εταιρείας υπόσχονταν ευτυχία κάθε φορά που ανοίγεις ένα κουτάκι Coca-Cola. Ως απόδειξη τέτοιων προσπαθειών και σε αντίθεση με πολλές άλλες εταιρείες, η Coca-Cola δεν άλλαξε ποτέ το λογότυπό της, και αυτό το έκανε για να διατηρήσει την εικόνα μιας αξιόπιστης, οικείας εταιρείας που καλωσορίζει το μέλλον διατηρώντας τις ίδιες παλιές αξίες.
Ο Άι Βασίλης ταίριαζε τέλεια με το αίσθημα του σεβασμού και τις οικογενειακές παραδόσεις και γι’ αυτό η σύνδεση μεταξύ των Χριστουγεννιάτικων γιορτών και της Coca-Cola είχε μεγάλη επιτυχία.

ΠΗΓΗ: Διαδίκτυο

Σχόλια 0

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με

Top