Το ψωμί στη Γαλλία
Οι ταραχές στις 14 Ιουλίου 1789 που είχαν ως αποτέλεσμα την πτώση της Βαστίλης και την έναρξη της Γαλλικής Επανάστασης, ξεκίνησαν ως αναζήτηση τόσο για όπλα όσο και σιτηρά. Οι παριζιάνοι αγρότες υποψιασμένοι ότι τα σιτηρά είχαν συσσωρευτεί εν αναμονή υψηλότερων τιμών, βγήκαν στους δρόμους σε ένδειξη διαμαρτυρίας.
Υποστηρίχθηκε ότι οι χωρικοί εξεγέρθηκαν περαιτέρω στη θέα των ευγενών που έτρωγαν μακριά λευκά stick ψωμιού, σαν μπαγκέτες, ενώ αυτοί λιμοκτονούσαν. Ως αποτέλεσμα, οι ανησυχίες γύρω από τα σιτηρά αντικατοπτρίστηκαν γρήγορα στη συμπεριφορά της νέας κυβέρνησης, καθώς έσπευσαν να απαντήσουν στις κατηγορίες για την αύξηση των τιμών ή την αποθήκευση των σιτηρών.
Το 1793, η κυβέρνηση μετά την Επανάσταση αποφάσισε: «Ο πλούτος και η φτώχεια πρέπει να εξαφανιστούν από μια κυβέρνηση ισότητας. Δεν θα υπάρχει πια άλλο ψωμί για πλούσιους και άλλο για φτωχούς. Όλοι οι αρτοποιοί θα τιμωρούνται με ποινές φυλάκισης, αν δεν φτιάχνουν μόνο ένα είδος ψωμιού: Το ψωμί της ισότητας».
Μήπως την εφηύρε κάποιος Αυστριακός;
Υπάρχουν πολλοί μύθοι που σχετίζονται με την εφεύρεσή του
Σήμερα
Συνοψίζοντας, «το ψωμί που έγινε γνωστό ως μπαγκέτα εμφανίστηκε για πρώτη φορά στην πιο πρωτόγονη μορφή του τον δέκατο όγδοο αιώνα, στη συνέχεια γνώρισε αρκετές βελτιώσεις και παραλλαγές πριν του δοθεί (επίσημα) αυτό το όνομα το 1920».
Μια κλασσική γαλλική μπαγκέτα έχει διάμετρο περίπου 5 έως 6 εκατοστά και ένα μέσο μήκος περίπου 65 cm, αν και μια μπαγκέτα μπορεί να φτάσει έως και 1 μέτρο. Τα συστατικά της ζύμης (αλεύρι, μαγιά, νερό, και αλάτι) ορίζονται από τη γαλλική νομοθεσία.
Τον Νοέμβριο του 2018, η τεκμηρίωση σχετικά με τη «craftsmanship and culture» της παρασκευής αυτού του ψωμιού προστέθηκε στον Εθνικό Κατάλογο Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς του Γαλλικού Υπουργείου Πολιτισμού. Το 2022, η βιοτεχνική τεχνογνωσία και η κουλτούρα της μπαγκέτας εγγράφηκε στους Λίστες Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO.
Οι Γάλλοι, σύμφωνα με τη Wikipedia τρώνε 30 εκατομμύρια μπαγκέτες την ημέρα, πληθυσμός Γαλλίας, πάνω από 60 εκατομμύρια.
Σχόλια 0